Risen 3 - Titan Lords

Játék típusa: Akció RPG
Fejlesztő: Piranha Bytes
Kiadó: Deep Silver / Koch Media
Platform: PC, XBOX360, PS3
Kibocsátás dátuma: 2014.08.22.
Legfrissebb letölthető tartalom: 1.20-as (steamről)
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: Risen 3 - Titan Lords galéria
Hivatalos honlap: risen3.deepsilver.com
Magyar rajongói oldal: www.gothicfan.hu
Projektben részt vesz: Ardea
Martin3D, Bacter, tehasut (technikai segítség)

 

Videó a játékból magyar felirattal (Feliratozás: tehasut)

 

Tavaly augusztusban jelent meg ez a játék, hatalmas várakozás közepette. A sorozat 2. része sok szempontból csalódást okozott a rajongóknak. Ahhoz képest, hogy "kalózos" alapokra helyezték azt a részt, sok minden nem emlékeztetett erre minket, hacsak nem a minden második szó(tag)ként elhangzó "fuck" vagy "bitch" szó. :-)

Néhány újdonságot is bevezettek - pl. pisztolyok, puskák - és valamelyest javítottak a grafikai megjelenésen is. A történetet viszonylag következetesen átvezették az első részből, és így ugyanazokkal a hősökkel - akiknek a megjelenése viszont köszönőviszonyban sem volt az előző részbelihez - folytathattuk a kalandot.

Hogy miért írtam eddig úgy, mintha a nem is a 3. részről lenne szó? Nos, részben azért, mert olyan, mintha semmi sem változott volna. A grafika alig javult - ami azoknak jó hír, akiknek gyengébb gépük van. Egy közepes konfigurációval gyakorlatilag ultra - de legalább magas - beállításokkal játszhatjuk a játékot.

Érdekesség és újdonság azonban az asztrális látás, amiből a különböző céheknél különböző típusokat tanulhatunk meg, s ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy minél több dolgot találjunk meg, vagy az ellenségeinket hamarabb vegyük észre.

Aztán ott vannak az ismerős karakterek, akikkel a korábbi részekben már találkozhattunk. A játék szenzációja ezúttal Csontos, s nem csak főszerepe miatt, hanem mert eszméletlen szórakoztató útitársat kapunk az ő személyében! Természetesen ott van még Jaffar és Patty is a maguk stílusával...

De mindenki joggal teheti fel a kérdést: hová lett a Névtelen Hős?!

Ebben a részben ugyanis Patty öccse a főhős, vele kell bejárnunk a Déli-tengereket. Aki szemfüles, és hajlandó átkutatni a világ minden zegét-zugát, az megtalálhatja az előző Névtelen Hőst, és eldiskurálhat vele, melynek során kap némi magyarázatot erre a szerepcserére. (Megjegyzem: elég szánalmasat, de a semminél ez is több... :-) )

És ezzel elérkeztünk a történethez. Az alapötlet jó, és következetesen illeszkedik az előzményekhez. A titán nagyurak háborújában a fél világ elpusztult, az emberek a túlélésért küzdenek a megmaradt földterületeken. Azonban ha az éhínség és a kalózok nem jelentenének már önmagukban is elég problémát és veszélyt, koponyabarlangok emelkednek ki a földből, és fekete földek kezdenek terjedni a Déli-tengerek szigetein. Senki sem tudja, honnan erednek, mi irányítja az árny teremtményeket - amíg hősünk be nem merészkedik az egyik barlangba, és egy árny nagyúr meg nem öli őt.

A történetnek egyben ez az érdekessége is - bár nem egyedülálló ötlet, - hogy a hős halálával indul. A kalandunk azonban akkor veszi kezdetét igazán, amikor Csontos egy vudu rituálé segítségével feléleszti. Innentől a hősnek saját érdeke már, hogy felvegye a harcot az árnyakkal, mert csak az ő birodalmukban találhatja meg újra a lelkét, amit elragadtak tőle. Útja során a sorsa egybefonódik a világ sorsával, s önmaga megmentése a világ megmentése is lesz egyben.

Vagy mégsem? Itt lépnek be a döntéseink, melyekkel meghatározhatjuk hősünk "emberségét". Válaszaink és választásaink nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a főhős emberivé vagy démonivá válik, s ennek megfelelően csatlakoznak hozzá a társai, vagy épp hagyják ott őt, ha nem tetszik a stílusa.

Sőt! A fejlesztők egészen addig elmentek, hogy különböző befejezést is csináltak az emberi és démoni hőssel - bár "munkánk gyümölcsét" csupán a végjáték után néhány percig élvezhetjük igazán.